[O2] Tarcie podczas skrętu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ponury
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 57

    [O2] Tarcie podczas skrętu

    To i ja sie zapytam.Bedzie 1 przeglad 13tkm,chce wczesniej zrobic przeglad poniewaz duzo pali tj.11-12,5 wskazania komp.Czasami ciezko zrobic 300km na 40 l gazu. Co mam zalac?Teraz mam shell 5w40 zalewac to samo czy zmienic na cos innego.Wczesniej mialem Clio3+gaz i lalem elf ex5w40 i bylo bardzo dobrze
    Octavia Tour Ice+ 1.6
    Garmin nuvi 250W
    President Walker + Alan ML-145 + reflektometr
  • oorsoo
    Ambiente
    • 2006
    • 197

    #2
    [O2] Tarcie podczas skrętu

    Witam

    Mam mały problem (ale doprowadzający do szału) podczas jazdy, przy skręcaniu w prawo słyszę szum-odgłos jakby tarcia w lewym przednim kole. Najgorsze jest to, że w serwisie patrzą na mnie jak na idiotę, bo wg nich wszystko jest OK.

    Odgłosu nie ma przy toczeniu się samochodu i przy większych prędkościach. Przy 20-30 km/h i skręcie słuchać mocniejszy lub słabszy niski dźwięk, aostatnio przypominający tarcie.

    Samochód ma nowe łożysko, tarcze i klocki. Na podnośniku podobno nic nie widać w zawieszeniu.

    Problem był przed wymianą łożyska i hamulców i jest nadal. Dodatkowo raz na jakiś czas przy skręcaniu słychać odgłos jakby coś przeskoczyło raz przy skręcaniu w lewo raz w prawo.

    P L E A S E H E L P :?

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      oorsoo, adamb ostatnio o tym wspominał. Zobacz osłony blaszane przy tarczach
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • oorsoo
        Ambiente
        • 2006
        • 197

        #4
        zerknę, ale..... fachowcy w ASO stwierdzili, że wszystko jest OK, a pewnie dźwięk spowodowany jest specyficznymi oponami kierunkowymi

        więc przestałem dalej dyskutować, bo nie miało to sensu, skoro odgłost tarcia pojawia się tylko w określonej sytuacji

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          piotrek_os, ale osłony skręcają razem ze zwrotnicami :P
          oorsoo, może trze opona o osłonę/nadkole
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            piotrek_os, ale osłony skręcają razem ze zwrotnicami :P
            To jest oczywiste, ale hałas nie znikł całkowicie po odgięciu tych blach. Ale ostatnio jest cicho więc nie wiem co faktycznie się dzieje. Na pewno wycisza przejazd przez kałuże :szeroki_usmiech
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • oorsoo
              Ambiente
              • 2006
              • 197

              #7
              Zamieszczone przez robekcool
              piotrek_os, ale osłony skręcają razem ze zwrotnicami :P
              oorsoo, może trze opona o osłonę/nadkole
              nie sądzę, aby była to opona, dźwięk jest zdecydowanie inny niż tarcie opony

              poza tym przy okazji "faceliftingu" hamulców poszły na wymianę lacie, a na starych nie było śladów ocierania, zresztą podobno w serwisie sprawdzili, że koło nie ociera.

              co więcej dźwięk pojawia się tylko w ściśle określonym momencie... co również pewnie jest przeszkodą dla wskazania go w serwisie

              Komentarz

              • didku
                Classic
                • 2007
                • 23

                #8
                Miałem to w prawym i było tylko podczas szybkiej jazdy i skręcaniu w prawo, a potem coraz głośniej i przy wolniejszych prędkościach i to było łożysko prawe - po wymianie jak nożem uciął. Sprawdził mi mechanik podnosząc auto i poruszając koło - szum podczas biernym kręceniem koła. Pytałem dlaczego słyszałem tylko przy skręcaniu - przy skręcaniu obciążane jest łożysko bardziej
                Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
                Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Miałem to w prawym i było tylko podczas szybkiej jazdy i skręcaniu w prawo, a potem coraz głośniej i przy wolniejszych prędkościach i to było łożysko prawe - po wymianie jak nożem uciął. Sprawdził mi mechanik podnosząc auto i poruszając koło - szum podczas biernym kręceniem koła. Pytałem dlaczego słyszałem tylko przy skręcaniu - przy skręcaniu obciążane jest łożysko bardziej
                  W moim przypadku na 100% to nie jest łożysko.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • oorsoo
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 197

                    #10
                    Zamieszczone przez didku
                    Miałem to w prawym i było tylko podczas szybkiej jazdy i skręcaniu w prawo, a potem coraz głośniej i przy wolniejszych prędkościach i to było łożysko prawe - po wymianie jak nożem uciął. Sprawdził mi mechanik podnosząc auto i poruszając koło - szum podczas biernym kręceniem koła. Pytałem dlaczego słyszałem tylko przy skręcaniu - przy skręcaniu obciążane jest łożysko bardziej
                    tylko, że moje lewe łożysko ma 2 tygodnie , bo stare lekko stukało

                    Komentarz

                    • DOBI
                      Drive
                      • 2008
                      • 95

                      #11
                      Tez tak miałem ....okazało sie obsuniete nadkole to ala plastik -----śruby sie poluźniły i nadkole opadło co powodowałoe specyficzne tarcie przy małych prędkościach i skręcie akurat w prawo .....oczywiście w serwisie chcieli mi wymienic gumy ,amory i łożysko .....sam to stwierdziłem jak wjechałem w bloto i porobiłem kółeczka i od razu było widać gdzie obciera ,zciągłem koło i zrobiłem tak jak nalezy....i akurat u mnie po problemie...polecam zerknąc samemu .........................
                      narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl

                      Komentarz

                      • Dżako28
                        Classic
                        • 2007
                        • 16

                        #12
                        W moim aucie też zgrzytało. Jak się okazało, to koncówka drążka miała przerwaną gumkę i w srodku robiła się "kaszanka" która tak zgrzytała jakby auto miało się zaraz rozerwać. Trudno mi było w to uwierzyć ale po wybiciu jej ze zwrotnicy chodziła ciężko, poprostu tarła. Sprawdz może to ona.

                        Komentarz

                        • oorsoo
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 197

                          #13
                          Moje wrażenie z dziwnego tarcia z lewej strony nie zrobiły większego wrażenia na nikim, łącznie z serwisem ASO, który uznał, że wszystko jest idealne.
                          Szum przeszedł w delikatne chrobotanie.
                          Zanim się zorientowałem, to to chroboranie przeszło w mocniejszy dżwięk, a w czasie postoju samochodu zanikało.... i zamieniało się w dziwaczny dźwięk buczenia.
                          M Y L I Ł E M S I Ę więc myśląc, że problem leży w układzie jezdnym, a diagnoza ASO zupełnie uśpiła moją czujność

                          Dzisiaj już nie mam żadnego buczenia i dziwnych dźwięków

                          Po rozsypaniu się jakiegoś łożyska w skrzyni biegów i jej kapitalnym remoncie, który pociągnął za sobą wymianę sprzęgła.... i kilka tysięcy za naprawę wszystko ucichło, a samochód sprawuje się znakomicie

                          Zabawne, ile teraz kosztuje wymiana oleju z okazji 90 tys. km bo nie sądzę, aby serwis zerknął na cokolwiek więcej i po prostu zlał wszystkie moje uwagi i problemy.
                          Kolejny na listę miejsc gdzie już nigdy nie pojadę.

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Po oględzinach zrobionych u mnie sprawa wygląda tak. Po podniesieniu lewego auta i kręceniu kołem jest cisza. Po podniesieniu prawego koła kręcą je słychać tarcie klocków o tarczę.Klocki jednak nie trzymają koła i koło również się nie nagrzewa. Po zdemontowaniu klocków tarcza obraca się cicho i nie ma żadnych odgłosów. Jeżdżąc po deszczu tego tarcia w prawym przednim kole nie ma.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            Pracuję...